Diplomatik kaynaklardan edinilen bilgiye göre, her yıl sonunda düzenlenen AGİT Bakanlar Konseyi Toplantısı, AGİT’in en kritik karar alma ve yürütme organı olarak öne çıkıyor. Bu yılki toplantıya 57 üyeli AGİT’in 40’a yakın üyesinin bakan düzeyinde katılması öngörülüyor. Ayrıca Asyalı ve Akdenizli iş birliği ortaklarının da toplantıya katılması bekleniyor.
Toplantıda, Avrupa-Atlantik ve Avrasya coğrafyasındaki güvenlik durumunun değerlendirilmesi, güncel sınamaların ele alınması ve AGİT’in gündemindeki konular ile işleyişine dair hususlar hakkında görüş alışverişinde bulunulması planlanıyor. Ayrıca, Teşkilat Genel Sekreterliği dahil olmak üzere AGİT’teki dört üst düzeyli pozisyona yapılacak atamaların da ele alınması bekleniyor.
Malta’da düzenlenecek Bakanlar Konseyi Toplantısı’nın ardından AGİT Dönem Başkanlığı’nı 2025 yılında Finlandiya devralacak. Finlandiya’nın Dönem Başkanlığı, Helsinki Nihai Senedi’nin 50. yıl dönemine denk geliyor. Türkiye’nin AGİT’in üç boyutunda aktif ve yapıcı bir tutum sergilediği, özellikle terörizm, sınır güvenliği, ekonomi ve çevre konularında katkı sağladığı belirtiliyor.
Bu yılki AGİT Bakanlar Konseyi Toplantısı, AGİT’in geleceği ve bölgesel güvenliğin sağlanması adına önemli kararların alınacağı bir platform olarak değerlendiriliyor.
Reklam & işbirliği: [email protected]