İran ve ABD, Lübnan’da ateşkesin denetlenmesi amacıyla İsviçre’de yeni bir mekanizma kurulması konusunda anlaştı. Bu gelişme, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun İsrail’in dışlandığı yeni diplomatik girişimler karşısında panik yaşadığı iddialarına neden oldu.
İsrail’in Kanal 12 televizyonunun üst düzey bir yetkiliye dayandırdığı haberine göre, Netanyahu yeni mekanizma karşısında diplomatik girişim başlattı. Yeni düzenlemenin, 2024’te kurulan Lübnan, İsrail, ABD, Fransa ve Birleşmiş Milletler’i içeren yapının yerini aldığı bildirildi.
Katar ve Pakistan’ın arabuluculuğunda İsviçre’de gerçekleştirilen İran-ABD müzakerelerinin ilk turu 21 Haziran’da sona erdi. Görüşmelerde, 14 maddelik mutabakat zaptının uygulanmasına yönelik teknik detaylar ele alındı.
Arabulucu ülkelerin dışişleri bakanlıklarından yapılan ortak açıklamada, tarafların, mutabakat zaptı doğrultusunda arabuluculuk çabalarını denetleyecek üst düzey bir komite kurulması konusunda anlaştığı belirtildi. Taraflar, 60 gün içinde nihai anlaşmaya ulaşmayı hedefleyen bir yol haritası üzerinde de uzlaştı.
İranlı yetkililer, Lübnan’daki çatışmayı sonlandırmak için görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini doğruladı. Yeni bir ateşkes izleme mekanizmasının kurulacağı ve İran’ın bu mekanizmada temsil edileceği bilgisi paylaşıldı. Tarafların teknik görüşmeleri sürdürmesi planlanıyor.
Reklam & işbirliği: [email protected]