Türkiye’nin ihracatındaki artış, jeopolitik ve ekonomik belirsizliklere rağmen dikkat çekiyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, ocak-şubat döneminde Türkiye’nin ihracatı yıllık bazda %2,1 artarak 41 milyar 960 milyon 765 bin dolara ulaştı.
Otomotiv sektörü, Türkiye’nin ihracatındaki büyümede önemli bir rol oynuyor. Ocak-şubat döneminde sektörün ihracattaki payı %14,3 olarak gerçekleşti. Bu dönemde otomotiv ihracatı 5 milyar 979,5 milyon dolara yükselerek rekor bir seviyeye ulaştı.
Türkiye’nin otomotiv ihracatında Almanya, 931,7 milyon dolarla en büyük pazar konumunda. Almanya’yı Birleşik Krallık, Fransa, İspanya ve İtalya takip ediyor. Değer bazında ise İspanya’ya yapılan ihracat artışı dikkat çekiyor.
Kocaeli, ocak-şubat döneminde otomotiv sektöründe en fazla ihracatı gerçekleştiren il oldu. İstanbul, Bursa, Sakarya ve Ankara da sektörde önemli birer rol oynadı.
Son 10 yılda otomotiv sektörünün ihracat performansı sürekli artış gösterdi. 2024’te 5 milyar 904 milyon dolarlık uluslararası satış hedeflenirken, sektör istikrarlı bir büyüme grafiği çizmeye devam ediyor.
Reklam & işbirliği: [email protected]