Ticaret Bakanı Ömer Bolat, yeni yılda ticaret hayatını kolaylaştırmak amacıyla çeşitli düzenlemelerin yanı sıra Merkezi Sicil Kayıt Sistemi’ne (MERSİS) yönelik uygulamaları devreye alacaklarını açıkladı. Bolat, **şirket kuruluş işlemlerinin tamamen elektronik ortamda MERSİS üzerinden yürütüleceğini** belirtti. **2025 yılına kadar ticaret ve sanayi odalarına yapılacak ödemelerin elektronik ortamda gerçekleştirileceğini** ifade eden Bolat, girişimcilere evlerinden veya ofislerinden elektronik veya mobil imza ile şirket kurma imkanı getirileceğini duyurdu.
Bolat, gümrük hizmetlerine kolay ve hızlı erişimi sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. Bu yılın 10 ayında gümrüklerde **2,5 milyon ithalat, 4,1 milyon ihracat beyannamesi** düzenlendiğini belirtirken, vergi gelirlerinin **yüzde 23,7’sinin gümrüklerden tahsil edildiğine** dikkat çekti. Ayrıca, **Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası** uygulamasını başarıyla sürdürdüklerini ve **750 firmaya bu statüyü tanıdıklarını** açıkladı.
Önümüzdeki dönemde **BİLGE Gümrük Platformu** ile elektronik gümrük uygulamalarının tek bir çatı altında birleştirilerek kağıtsız ortamda işlemlerin gerçekleştirilmesinin sağlanacağını vurgulayan Bolat, aynı zamanda **Kağıtsız Gümrük Projesi** gibi yenilikçi projelerin ithalat işlemlerinde de yaygınlaştırılacağını belirtti. **Esenboğa Gümrük İdaresi ve diğer gümrük müdürlüklerinde pilot uygulamaların başladığını** duyurarak, gümrük işlemlerinin hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde yürütülmesi için çalışmaların devam edeceğini ifade etti.
Bu gelişmelerle birlikte, Türkiye’nin ticaret ve gümrük alanındaki dijital dönüşümü hızla devam ediyor.
Reklam & işbirliği: [email protected]