İzmir’deki 5 üniversitenin bilim insanları, şeker hastalığının takibinde kritik öneme sahip olan kan şekeri ölçümünü kolaylaştırmak amacıyla bir araya geldi. 2023 yılında başlanan proje kapsamında geliştirilen glukometre probu, parmak ucundan alınan kanla şeker ölçümü yapabiliyor. Bu cihaz, cep telefonu şarj girişine takılarak ölçüm verilerini uygulama aracılığıyla hastane veya doktora anlık olarak iletebiliyor.
TÜBİTAK tarafından desteklenen bu çalışma sonucunda geliştirilen cihaz, TEKNOFEST 2024 Akdeniz’de “İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması Sağlık ve İlk Yardım” kategorisinde ikincilik ödülüne layık görüldü. Ayrıca, en iyi sunum ödülüne de layık görülen cihaz, hastalara hızlı danışmanlık imkanı sunarak büyük bir yeniliği beraberinde getiriyor.
Projede yer alan Doç. Dr. Dilek Büyükkaya Besen, şeker hastalarının yaşam kalitesini arttırmayı amaçladıklarını belirtti. Hedeflerinin cihazı tüm diyabetli bireylerin kullanabileceği bir noktaya getirmek olduğunu vurgulayan Besen, bu teknolojinin hastaların konforunu ve yaşam kalitesini önemli ölçüde artıracağını ifade etti.
Bu önemli projede görev alan diğer isimler arasında DEÜ Hemşirelik Fakültesi Araştırma Görevlisi Merve Dervişoğlu ve İzmir Demokrasi Üniversitesi Buca Seyfi Demirsoy Eğitim ve Araştırma Hastanesi Uzman Diyabet Eğitim Hemşiresi Merve Günbaş da bulunuyor. Bu birleşim, sağlık sektöründe önemli bir dönüşümü başlatmayı hedefliyor.
Reklam & işbirliği: [email protected]