İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ABD ve İran arasında sağlanan mutabakata ilişkin açıklama yaptı. Pezeşkiyan, sanal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, mutabakatın ülke için gurur verici bir belge olabileceğini belirtti.
Mutabakat zaptına ilişkin yoğun görüşmeler yapıldığını ve İran Ulusal Güvenlik Yüksek Konseyi üyelerinin büyük çoğunluğunun bu belgeyi desteklediğini aktaran Pezeşkiyan, tüm hükümlerin doğru uygulanması halinde olumlu sonuçlar alınacağını ifade etti.
Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, mutabakat sürecinde emeği geçenlere teşekkürlerini iletti. Özellikle İran Meclis ve Müzakere Heyeti Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ile Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi’nin katkılarına vurgu yaptı. Bu anlaşmanın savaşın durdurulması ve müzakerelerin başlatılması yönünde önemli bir adım olduğunu söyledi.
Ancak Pezeşkiyan, nihai anlaşmanın henüz tam olarak şekillenmediği bilgisini de paylaştı.
Reklam & işbirliği: [email protected]