ABD Başkanı Donald Trump, İsviçre’nin Lucerne kentinde devam eden ABD-İran zirvesi sürerken İran’a yönelik sert açıklamalarda bulundu. Trump’ın tehditleri, zirvenin ana gündemini gölgeledi.
Trump, yaptığı açıklamalarda Hürmüz Boğazı’nın stratejik önemine vurgu yaparak, gerekirse ABD’nin boğazı ele geçirebileceğini belirtti. Amerika Birleşik Devletleri’nin Hürmüz Boğazı’nın koruyucusu olabileceğini ve petrolün %20’sini alabileceğini ifade etti. Bu açıklama, bölgedeki gerilimi artırma potansiyeli taşıyor.
ABD Başkanı, İran ile anlaşma sağlanamaması durumunda Tahran yönetimini sert bir dille uyardı. Trump, anlaşma olmazsa İran’ın bir ülkesi kalmayacağını ve ülkesine geri dönemeyeceğini söyledi. Bu ifadeler, iki ülke arasındaki diplomatik ilişkilerin hassasiyetini gözler önüne serdi. Trump, İran’ı darmadağın edeceğini belirterek, anlaşma yapılmaması halinde geçiş ücretleri toplayacaklarını ve İran’ın kapanması durumunda ülkesinin kalmayacağını öne sürdü.
Reklam & işbirliği: [email protected]